Mimo że kolejne wydarzenie z cyklu I FESTIWAL MUZYKI ORGANOWEJ I KAMERALNEJ – SKAWINA 2008 odbędzie się 7 września o godz. 17.00, już dzisiaj serdecznie na niego zapraszamy. Tym razem, w dwóch odsłonach zagrają Mariola Brzoska oraz, w nieco innym klimacie – Celtic Triangle. Koncert odbędzie się w Kościele p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Woli Radziszowskiej.
Mariola BRZOSKA
Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I st. w Raciborzu i II st. w Opolu a następnie studia w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie organów prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy (dyplom z wyróżnieniem 1996r.). W czasie studiów uczestniczyła w licznych kursach interpretacji organowej prowadzonych m.in. przez G. Boveta, J. Laukvika, L. Lohmanna, H. Meistera. W 1999r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie gry organowej Akademii Muzycznej w klasie prof. Juliana Gembalskiego. Uczestniczyła także w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnego angielskiego organistę Davida Titteringtona jako stypendystka Dartington International Summer School (Wielka Brytania) oraz w Akademii Muzycznej im. Franciszka Liszta w Budapeszcie.
Występuje w kraju i za granicą. Ukończyła również studia teologiczne w Instytucie Pastoralnym Filii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Opolu. Obecnie pełni funkcję dyrektora Diecezjalnej Szkoły Organistowskiej II st. oraz Studium Muzyki Kościelnej w Gliwicach, gdzie prowadzi również klasę organów.
CELTIC TRIANGLE
Lindsay Davidson
Irena Czubek-Davidson
katarzyna Wiwer-Monita
Lindsay Davidson studiował na Uniwersytecie Edynburgskim. W historii gry na dudach jest pierwszą osobą na świecie, która ukończyła studia muzyczne na tym kierunku. Program studiów został specjalnie przygotowany dla niego. W 1996r. ukończył studia podyplomowe na wydziale kompozycji i komputerowej syntezy dźwięku. W 2007r. uzyskał doktorat w dziedzinie kompozycji. Jest laureatem wielu nagród w konkursach solowych oraz zespołowych. Współpracował i koncertował z wieloma orkiestrami i dyrygentami, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Polsce: The Rogal Scottish National Orchestra, z Orkiestrą Kameralną Amadeus, Jerzym Maksymiukiem, Krzesimirem Dębskim, Janem Jazownikiem; w latach 2000 – 2002 był solistą Leopolis Chamber ze Lwowa. Występował w wielu krajach Europy, w Australii, USA i Wenezueli.
Irena Czubek-Davidson uzyskała dyplom z wyróżnieniem na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie harfy prof. Bogumiły Lutek-Modrini. W latach 1998 – 2000 kontynuowała edukacje muzyczną pod Jej kierunkiem na studiach podyplomowych również krakowskiej Akademii Muzycznej. Swój warsztat muzyczny doskonaliła biorąc udział w kursach mistrzowskich Susan Mildonian (1990, Kraków), III Harp Symposium (1995, Amsterdam), w 1998r. w I Dniach Harfy w Warszawie. Jako kameralistka współpracuje z wieloma zespołami instrumentalnymi i wokalnymi w Polsce i za granicą. Obecnie pracuje jako harfistka Filharmonii Krakowskiej oraz jest asystentką na Akademii Muzycznej w Krakowie.
Katarzyna Wiwer jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego krakowskiej Akademii Muzycznej; studia w klasie śpiewu Barbary Walczyńskiej-Borusiewicz ukończyła 1994r. Swoje umiejętności wokalne i wiedzę pogłębiała w ramach licznych kursów interpretacyjnych w kraju i za granicą, pracując m.in. pod kierunkiem takich pedagogów, jak Emma Kirkby czy Evelyn Tubb. Występuje w Polsce i za granicą. jako solistka lub z zespołami muzyki dawnej: Harmonia Sacra, Dolnośląska Orkiestra Barokowa, Capriccio Basel, czy Ars Antiqua Austria, współpracując z postaciami tej miary, co Paul Esswood, Anthony Rooley, czy Joshua Rifkin. Od 1994r. związana jest z krakowskim Zespołem Apella Cracoviensis. W Polsce jest jedną z niewielu śpiewaczek specjalizujących się w śpiewaniu w języku szkockim.
P R O G R A M K O N C E R T U:
M a r i o l a B r z o s k a (Gliwice)
o r g a n y
PROGRAM:
Dietrich BUXTEHUDE (1637 – 1707)
Preludium in C BuxWv 137
Preludium chorałowe:
“Komm, Heiliger Geist, Herre Gott” BuxWv 200
LĂŠon BOĂLLMANN (1862 – 1897)
Menuet gotycki z “Suity gotyckiej” op. 25
Johann PACHELBEL (1653 – 1706)
Aria Sebaldina ze zbioru „Hexachordum Apollinis”
Johann Sebastian BACH (1685 – 1750)
Preludium I fuga G-dur BWV 541
* * *
C E L T I C T R I A N G L E (Kraków)
L i n d s a y D a v i d s o n
– dudy szkockie
I r e n a C z u b e k – D a v i d s o n
– harfa
K a t a r z y n a W i w e r– M o n i t a
– śpiew
PROGRAM:
Invitation to Dance (na małe dudy i harfę)
Piano di Sorrento, Paddy’s Eather Breeches (na małe dudy i harfę)
Ye Banks and Braes (na sopran i harfę)
Highland Cradle Song (na małe dudy i harfę)
My Love is Like a Red Red Rose (na sopran i harfę)
Glasgow Police Pipers (na małe dudy i harfę)
Comin thro the Rye (na małe dudy i harfę)
Eightsome Reel (na małe dudy i harfę)
Ardgowan’s Lament (na sopran, małe dudy i harfę)
Anna (na sopran, małe dudy i harfę)
Kompozycje i aranżacje Lindsay’a Davidsona
Patronat medialny nad festiwalem przyjęli:
Telewizja Polska Oddział w Krakowie
Radio RMF Classic
Kontrast Podkrakowski