Jak tradycja łączy się ze współczesnością

O tym jak tradycja wchodzi w związek ze współczesnością mogli się przekonać miłośnicy poniedziałkowych spotkań z muzyką poważną, które odbywają się w ramach cyklu Koncerty z Akademią.

Dzisiejszy koncert upłynął pod hasłem „”Tradycja i współczesność””. Na scenie wystąpiły dwie utalentowane studentki Akademii Muzycznej w Krakowie, Barbara Borowicz – studentka III roku w klasie klarnetu prof. Andrzeja Godka, oraz Anna Miernik – studentka I roku w klasie fortepianu prof. Andrzeja Pikula. Obie Panie są stypendystkami Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

W temat koncertu wprowadziła nas tradycyjnie dr Małgorzata Janicka Słysz, Prorektor ds. Dydaktyki i Promocji Akademii Muzycznej w Krakowie, która po raz kolejny zauroczyła publiczność.

Koncert rozpoczęła Barbara Borowicz, która wykonała trzy miniatury bojowego antyromantyka Igora Strawińskiego.

Anna Miernik oczarowała nas dźwiękiem fortepianu brawurowo wykonując miniatury C. Debussyego (Pagodes, Soiree dans Grenade, Jardins sous la pluie) oraz utwory węgierskiego kompozytora i wirtuoza fortepianu Franza Liszta, które zrewolucjonizowały muzykę fortepianową – Gondoliera, Canzone oraz Tarantella z cyklu Wenecja i Neapol.

Panie zaprezentowały się również w duecie w utworze Roberta Schumanna oraz w preludiach tanecznych Witolda Lutosławskiego. Kompozycje Lutosławskiego, wielkiej postaci polskiej muzyki, w których pobrzmiewają intonacje polskiej muzyki ludowej, szczególnie zachwyciły publiczność.

Długie owacje zaowocowały występem na bis, podczas którego panie, również w duecie, wykonały utwory Roberta Schumanna.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.