Renata Marzec
Jest absolwentką Akademii Muzycznej w im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Studia ukończyła w 1990 r. w klasie wiolonczeli prof. Romana Sucheckiego. Pracę zawodową związała przede wszystkim ze swoją macierzystą uczelnią, w której jako profesor doktor habilitowany prowadzi klasę wiolonczeli oraz akademickie zespoły kameralne.
Działalność koncertowa artystki obejmuje kilkuletnią współpracę z Orkiestrą Kameralną Capella Bydgostiensis (lata 1993-1996) oraz regularne recitale solowe w kraju i za granicą. Swoje zainteresowania kameralistyką rozwijała koncertując w trio fortepianowym z Katarzyną Cąbrowską i Magdaleną Swatowską oraz w trio barokowym z Urszulą Bartkiewicz i Andrzejem Łęgowskim. Współpracowała również m.in. z Jadwigą Kaliszewską, Radosławem Marcem, Lechem Bałabanem, Marcinem Sikorskim oraz Janem Paruzelem. Swoją działalność koncertową poszerza również o muzykę jazzową, koncertując m.in. z Januszem Stroblem, Włodzimierzem Nahornym i Piotrem Biskupskim.
W swoim repertuarze posiada arcydzieła literatury wiolonczelowej. Należą do nich sonaty J. Brahmsa, D. Szostakowicza, L. van Beethovena. C. Debussy””ego, C. Francka, P. Hindemitha. Podczas koncertów wykonuje również mniej znane dzieła XX wieku napisane na wiolonczelę solo. Od 1994 r. prowadzi klasę wiolonczeli w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Inowrocławiu. Rezultatem tej pracy są nagrody i wyróżnienia uczniów na regionalnych i ogólnopolskich przesłuchaniach wiolonczelowych. W 1997 r. otrzymała Indywidualną Nagrodę Rektora II st. oraz dwukrotnie w latach 2000 i 2001 nagrody Dyrektora PSM I i II st. w Inowrocławiu. Renata Ratajczak uczestniczyła wielokrotnie w pracach Jury podczas przesłuchań i konkursów wiolonczelowych, gitarowych i zespołów kameralnych. Prowadzi społeczną działalność na rzecz Inowrocławskiego Towarzystwa Muzycznego „”Pro Arte””. Koncertowała z Orkiestrą Symfoniczną działającą przy ITM „”Pro Arte””. W 1999 r. pełniła funkcję Przewodniczącego Komisji Wyborczej do Zespołów Komisji Komitetu Badań Naukowych przy Polskiej Akademii Nauk. W latach 1999-2002 pełniła funkcję prodziekana, następnie dziekana (2002-2008), od 2008 r. ponownie pełni funkcję prodziekana Wydziału Instrumentalnego w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.
Radosław Marzec
Urodził się w Białymstoku w 1971 r. Studiował w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie organów prof. Piotra Grajtera, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Umiejętności swoje doskonalił w Konserwatorium Muzycznym w Strasbourgu (Francja) w klasie organów prof. André Stricker w ramach studiów podyplomowych zwieńczonych uzyskaniem „Diplôme de Specialisation d’orgue””.
W latach 1995-1996 był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki za wybitne osiągnięcia i sukcesy artystyczne. Brał czynny udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich organistów jak Marie-Claire Alain, Guy Boveta, Ferdinand Klinda, Herbert Wulf. Był stypendystą kursu mistrzowskiego prowadzonego przez Jean Guillou w Zürichu oraz Letniej Międzynarodowej Akademii Organowej w Saint Bertrand de Comminges prowadzonej przez Michael Chapuis i André Stricker. W 1994 r. został laureatem Nagrody Głównej na Konkursie Organowym w Rumii, a w roku 1999 finalistą Międzynarodowego Konkursu Organowego im. M. Tariverdieva w Kaliningradzie, gdzie otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworów obowiązkowych.
W roku 2005 lubelskie wydawnictwo Polihymnia wydało jego książkę pod tytułem „Interpretacja utworów organowych Jana Sebastiana Bacha w świetle źródeł XVIII wiecznych”. W 2006 r. dokonał premierowej rejestracji na płycie, muzyki organowej Adama z Wągrowca.
Obecnie jest doktorem habilitowanym, pracującym na stanowisku profesora w klasie organów Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Występuje z recitalami w kraju i za granicą.
31 lipca, godz. 17:00, Parafia p.w. NMP w Woli Radziszowskiej.
Program:
ANTóNIO CORREA BRAGA: Batalha de 6 Tom (organy solo).
IZAAK ALBENIZ (1860-1909): Asturias .
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750): Sonata d-moll, BWV 527 (organy solo)
Andante, Adagio e dolce, Vivace.
JOSEF GABRIEL RHEINBERGER (1839-1901): op.150 (organy i wiolonczela)
– Pastorale,
– Elegia.
JOSEPH JONGEN (1873-1953): Humoresque op. 92 na wiolonczelę i organy.
LIONEL ROGG (ur.1936): Variations sur le Psaume 91 (organy solo)
Thème, Ostinato, Danse, Récit en taille, Improvisation, Toccata.